Δίμηνη παράταση στον διαγωνισμό για το νέο διεθνές αεροδρόμιο στο Καστέλλι

Σε νέα παράταση οδηγήθηκε, όπως ήταν αναμενόμενο, ο διαγωνισμός για το νέο διεθνές αεροδρόμιο στο Καστέλλι της Κρήτης. Η νέα προθεσμία υποβολής των τελικών προσφορών είναι η 17η Φεβρουαρίου 2015, η οποία ορίστηκε χθες μέσω της έγκρισης των αναθεωρημένων τευχών δημοπράτησης του έργου.
 Προσφορές για το έργο αναμένεται να υποβάλουν οι κοινοπραξίες των εταιρειών Ελλάκτωρ-Vinci, J&P Αβαξ-Aéroports de Paris-Bouyges και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – ACS, ενώ απομένει, τέλος, να φανεί εάν οι κινεζικές εταιρείες δώσουν το «παρών».
Σύμφωνα με τα όσα έχουν ανακοινωθεί από το υπουργείο Υποδομών, η διάρκεια της παραχώρησης θα είναι 35 χρόνια (στα οποία περιλαμβάνεται και η περίοδος κατασκευής) και η χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου θα φθάνει μέχρι τα 220 εκατομμύρια ευρώ (αποτελεί διαγωνιστικό μέγεθος). Μαζί με το κόστος των απαλλοτριώσεων, τις δαπάνες εξυπηρέτησης δανείων και τις λοιπές δαπάνες, το συνολικό κόστος του έργου θα φτάσει το 1,5 δισ. ευρώ. Το ποσοστό συμμετοχής του Δημοσίου στην εταιρεία κατασκευής και λειτουργίας του αεροδρομίου θα αποτελέσει διαγωνιστικό μέγεθος με ελάχιστο και μέγιστο όριο ώστε να εξασφαλίζεται σε κάθε περίπτωση η καταστατική πλειοψηφία στην εταιρεία.
Ο διαγωνισμός προκηρύχθηκε δύο φορές, το 2009 και το 2011, αλλά κηρύχθηκε άγονος. Πάντως η προετοιμασία για το έργο δεν έχει ακόμα ολοκληρωθεί: η κτηματογράφηση της περιοχής, που ξεκίνησε το 2009, έχει σχεδόν τελειώσει, όμως οι απαλλοτριώσεις και οι αρχαιολογικές εργασίες δεν έχουν καν ξεκινήσει (με ό,τι αυτό συνεπάγεται για πιθανές καθυστερήσεις στο έργο και τις συνεπακόλουθες αποζημιώσεις).
Σύμφωνα με τα σχέδια, το αεροδρόμιο περιλαμβάνει αεροδιάδρομο 3,2 χλμ., τουλάχιστον πέντε σταθερές θέσεις (γέφυρες επιβίβασης) τύπου Multiple Aircraft Ramp System και 25 θέσεις στάθμευσης στην πίστα, πύργο ελέγχου, αστυνομικό σταθμό, δύο πυροσβεστικούς σταθμούς, ιατρικές εγκαταστάσεις κ.ά.

Αναδημοσίευση από technicalnews-greece